DIAGEO I KOMENDA STOŁECZNA POLICJI WSPÓLNIE W TROSCE O BEZPIECZEŃSTWO KIEROWCÓW

Spotkanie z patrolem drogówki to często nieplanowany i niechciany punkt podróży. Czy można zmienić takie nastawienie kierowców? Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji zmierzą się z tym w sierpniu, gdy w ramach kontroli drogowych będą informować kierowców kontrolowanych pojazdów poprzez rozdawanie ulotek o wakacyjnej akcji Diageo, organizatora kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” i Komendy Stołecznej Policji.

Od 15 sierpnia podczas kontroli drogowych na mazowieckich drogach będzie można otrzymać ulotkę informacyjną z rąk policjantów. W środku kierowcy znajdą najnowszy taryfikator punktów karnych, który wszedł w życie 9 czerwca br. W formie przejrzystej tabeli będą mogli sprawdzić rodzaj wykroczenia i liczbę punktów, którą można za nie otrzymać – mówi nadkom. Paweł Mąkol, Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. W drugiej części ulotki, poświęconej kampanii społecznej „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.”, znajdą się podstawowe informacje na temat bezpiecznego podróżowania, zasad odpowiedzialnej zabawy i wpływu alkoholu na organizm.
W tym roku jednym z głównych założeń kampanii prowadzonej przez Diageo i parterów jest promocja asertywnych zachowań nie tylko wśród kierowców, lecz także wśród pasażerów. W tym celu na stronie kampanii przygotowano specjalne szkolenie z asertywności, z którego bezpłatnie może skorzystać każdy Internauta odwiedzający www.pijrozwaznie.pl. Eksperci podkreślają, że Polacy są asertywni przede wszystkim w sferze deklaracji. W rzeczywistości to cecha, której brakuje nam w codziennych sytuacjach, takich jak np. odmówienie wypicia alkoholu na imprezie. Działaniami podejmowanymi wspólnie z policją staramy się uświadamiać, jakie skutki dla naszego bezpieczeństwa mogą mieć nieodpowiedzialne decyzje kierowców i brak reakcji pasażerów – komentuje Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Manager. Dlaczego właściwie asertywność jest tak ważna dla kierowców? Ponieważ – jak pokazują badania przeprowadzone przez Homo Homini na zlecenie Diageo – w Polsce co czwarty z nich jest namawiany do siadania za kółkiem po wypiciu alkoholu. Wynikaz tego, że na cztery samochody mijające nas na drodze, ostatni prowadzi osoba, która była namawiania do picia alkoholu, choć wiadome było, że planuje powrót samochodem. Najważniejsza wiadomość, płynąca ze wspólnej akcji KSP i Diageo, jest taka, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może mieć znaczny wpływ na zdolności motoryczne kierowcy prowadzącego samochód, co w bezpośredni sposób przekłada się na bezpieczeństwo jego i bliskich, którzy z nim podróżują. Nie narażajmy się niepotrzebnie na takie niebezpieczeństwo – dodaje nadkom. Paweł Mąkol.
 

Odwiedź nasz fanpage Facebook