Pokonaj nałóg ze sportem

Nałóg alkoholowy, podobnie jak każdy inny, rzutuje tak na Twoje zdrowie jak i na relacje społeczne oraz rodzinne. Jednym ze sposobów radzenia sobie z nałogiem jest znalezienie sobie hobby, które będzie stanowiło wartościową odskocznię od codzienności i pomoże złamać rutynę, która pchała nas w kierunku kieliszka. Jedną z możliwych dróg, jest poszukanie pasji w sporcie. Ruch sam w sobie niesie za sobą wiele pozytywnych wartości dla naszego życia i zdrowia, a przy odpowiednim wybierze rodzaju aktywności, może pomóc nam też zbudować nowe, wartościowe relacje z otoczeniem.

Sport to zdrowie

Powiedzenie "sport to zdrowie" jest nieobce nikomu. Naukowo udowodniono pozytywny wpływ aktywności fizycznej zarówno na naszą formę fizyczną - poprawę wydolności tlenowej, siły, gęstości kości oraz gospodarkę hormonalną, jak i kondycję psychiczną. Naukowcy udowodnili, że aktywność fizyczna może pomóc w radzeniu sobie z depresją, nerwicami i chorobą dwubiegunową.

Oczywiście badaczy zainteresowało także, czy można skutecznie leczyć nałóg alkoholowy poprzez włączenie w tryb życia aktywności fizycznej. Większość badań [1] wskazuje, iż sport może być użytecznym narzędziem w terapii alkoholizmu, choć w części przypadków terapia nie odniosła sukcesu

Jak zacząć się zdrowo ruszać?

Przygodę ze sportem warto zacząć od zbudowania czegoś, co fachowo nazywa się "baza". Przydatna będzie nam zarówno baza tlenowa, która możemy zbudować poprzez spokojne bieganie / szybkie spacery (zależnie od kondycji fizycznej) czy jazdę na rowerze. Poza bazą wytrzymałościową, warto też popracować nad budową bazy siłowej. Tą najlepiej zbudować na siłowni, czy to pod okiem trenera personalnego, czy w trakcie zajęć fitness, czy też trenując na własną rękę. W tym ostatnim przypadku warto skupić się najpierw na nauce podstawowych technik wykonywania ćwiczeń. Pomocny może być przy tym poradnik treningowy, np. taki, jaki znajdziemy na portalu Fitnessowy.NET. W dziale "trening" znajdziemy zarówno olbrzymią ilość porad dotyczących wykorzystania przyrządów treningowych, takich jak taśmy TRX, odważniki kettlebells, hantle czy sztanga, jak i bazę ćwiczeń. Ta ostatnia jest szczególnie przydatna dla osób początkujących, które mogą chcieć nauczyć się ruchów takich jak Goblet Squat, przysiad ze sztangą, czy Swing kettlebell.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.